onsdag 5 augusti 2009

Vegolyx i vardagen

Min nuvarande måltidsfilosofi är att 1/3 av alla varma måltider jag lagar ska vara vegetariska, 1/3 fiskrätter och 1/3 kötträtter. Av de vegetariska måltiderna ska dessutom minst hälften vara veganska. Det har faktiskt hjälpt mig till en större variation i vardagen.

Igår blev överbliven filodeg och sex ägg till en squashpaj med timjan och en broccolipaj med fetaost. Till det en sallad på puy-linser och tomat, samt lite varma pintobönor som kokats med lagerblad och timjan. Helt fantastisk gott och vackert.

2 kommentarer:

Pia sa...

Men hur ska man övertyga männen i familjen om att en måltid är lika bra och mättande även om inte kött ingår?! Jag har så gott som gett upp.

Unknown sa...

Googlade "vegolyx" och hittade till din blogg! Tänkte tipsa om min egen blogg som heter just Vegolyx.se

Hoppas du hittar något recept där som du gillar!